Apropant la música a les persones

Una educació en constant aprenentatge

Publicat per musicop el 21-02-20

Cantant, ballant, tocant, creant, escoltant, improvisant, jugant, col·laborant… així aprenem a fer música: fent-la.

Com a professionals de l‘educació tenim la responsabilitat d’estar en constant aprenentatge i mantenir-nos en una revisió amatent en aquest món que evoluciona a passos de gegant.
Com podem mantenir l’atenció i motivar als alumnes? Com fomentem la curiositat i el valor de la reflexió per potenciar aprenentatges significatius?
Posant-nos-hi nosaltres: els docents.

El fet de cultivar una actitud activa i reflexiva envers la nostra feina és una de les nostres responsabilitats inherents a la professió. Dos elements clau per estar en forma com a docents són: viure l’aprenentatge en primera persona de manera activa posant-nos a la pell dels alumnes i experimentar altres maneres d’aprendre diferents a les que hem après.
El fet de canviar el rol d’ensenyant a aprenent ens ajuda a viure i a integrar noves formes de fer música i a obrir la ment a altres mirades pedagògiques i didàctiques.
La formació del professorat, a part de donar-nos eines concretes per al dia a dia, ens ajuda a fer-nos preguntes, a fer volar la imaginació i a alimentar la nostra curiositat.

Transformem les nostres pràctiques docents i generem una educació en constant aprenentatge i evolució, a l’alçada del segle XXI.

Aradia Sànchez de la Blanca

Últimes noticies